Temel emniyet şartlarını sağlamak ve yasal gerekleri yerine getirmek olarak iki ana hat üzerinde yapmanız gerekenler vardır:
1-Temel Emniyet gereklerinin sağlanması:
Yetkin bir asansör bakım firmasıyla bakım anlaşması yaparak, asansörünüzün her ay bakımını yaptırmalısınız. Bu çerçevede, bakım firmasının vereceği rapor doğrultusunda asansörünüzün eksiklerinin giderilmesini sağlamalısınız.
2-Yasal gereklerin yerine getirilmesi:
a-Asansör tescil belgesi olmalıdır. Bu belge elinizde yoksa, varlığını asansörünüzü yapan firmadan veya ilçe belediyesinden araştırabilirsiniz.
b-Yetkili bir bakım firmasıyla bakım anlaşması yapmanız gerekir. Anlaşma yazılı olmalı, böylece varlığı ispat edilebilmelidir.
c-Her yıl asansörünüzün yıllık kontrolünü yaptırmalısınız. Bu kontrolü, bağlı olduğunuz Belediye ile sözleşmesi olan A tipi muayene kuruluşu yapabilir.

Yetkili bir firmayla yapılmış bakım sözleşmesi,
Doldurulmuş ve imzalanmış aylık bakım formaları, faturaları
Asansör Bakım Defteri,

Bakım, asansörünüzün ilk tasarlandığı biçimde, tüm fonksiyonlarının ve güvenlik gereklerinin devamlılığını sağlayan işlemlerdir. Bakım, bina sahipleri tarafından seçilen yetkili bir firma tarafından her ay yapılır. Kontrol ise, Asansörün, güvenli ve işletme yönünden uygun şekilde çalıştığının tespiti için, yılda en az bir kere bina sorumlusu tarafından Belediyenin sözleşmeli A tipi muayene kuruluşuna yaptırılacak işlemdir.
Her iki işlemin masrafları bina sahipleri tarafından karşılanır.
Bakım, asansörün özelliklerini korumaya, kontrol ise bunların layıkıyla yapılıp yapılmadığının kamu otoritesi tarafından denetlenmesidir. Her ikisinin de esas amacı sizin can güvenliğinizi korumaktır.

Kırmızı etiket iliştirilmiş olan veya bakım firmasının kullanılmasında sakınca gördüğü asansörlerin kullanılması sakıncalıdır.

Muayene sonucuna göre etiket kabin içinde görülebilir bir yere iliştirilmelidir.

Bina Yöneticisi Asansör kontrolü sonrasında tebligata göre belirtilen süre içerisinde muayeneye ilişkin raporlarını teslim almalı ve raporun bir suretini asansörün bakım hizmetini aldığı firmaya iletmelidir.
Rapordaki tespit edilen eksiklik durumuna ve risk seviyesine (Kırmızı, Sarı, Mavi, Yeşil) göre asansörün kapatılması (Kırmızı), eksikliklerin ivedilikle giderilmesi (Sarı) veya eksikliklerin bir sonraki kontrole kadar giderilmesi durumlarına göre hareket etmelidir. Eksikliklerin giderilmesi sonrasında Muayene kuruluşu tekrar davet edilerek eksiklik kontrolü yaptırılmalıdır.
Mavi ya da Yeşil etiket, yani uygun sonucu alanlar, bir işlem yapmadan asansörünü kullanmaya devam edebilir.